Om 14.00 uur was er in het plaatselijke café live muziek te horen van een vrouw die op haar basgitaar schitterende bluesmuziek ten gehore gaf. We rijden verder over slingerende bergwegen richting Prescott en slaan rechtsaf naar Chino Valley, een dorpje in de gelijknamige vallei, naar Paulden en Drake waar we de weg verlaten en op een onverharde weg van 9 mijl terechtkomen die door de woestijn voert.

uitzicht over de Grand Canyon tijdens onze motorreis naar Amerika

Na deze stoffige weg komt er een schitterend stuk weg door de bossen van Prescott Forest waarin zich veel wild bevind, dat merken we als we langs de weg een doodgereden wild zwijn zien liggen (jammer die had beter aan het spit kunnen hangen). Via deze weg komen we weer in Williams waar we bij het Route 66 tankstation op de camper wachten die met Ton vooruit was gereden omdat Ton z´n bloedruk opgemeten moest worden.

Met Ton was alles, naar omstandigheden, redelijk goed dus zetten we de tocht voort naar Grand Canyon. Vanaf Williams is het ± 1 uur rijden naar Grand Canyon dus gaan we op weg langs Red Lake en Valley en komen onderweg nog een vliegtuigmuseum tegen waar we even stoppen om daar even wat foto´s te nemen en de vliegtuigen even te bekijken.

Daarna zijn we snel in ons hotel "Grand Canyon Squire Inn "om ons op te frissen voor het eten. We eten in een steakhouse dat niet zo ver van het hotel ligt, en word gerund door Mexicanen, we drinken daar "Rattlesneakbier" en eten T-bone steaks tot het onze oren uitkomt en wandelen weer terug naar het hotel. Na nog een afzakkertje aan de bar gaan we weer slapen.

Na het ontbijt vertrekken we naar Page via het "Grand Canyon Nationaal Park" en stoppen op verschillende plaatsen om naar het onwaarschijnlijk mooie natuurverschijnsel te kijken, het is onbeschrijfelijk mooi en zelf als je de foto´s erbij hebt is het niet na te vertellen wat je allemaal ziet als je er zelf niet geweest bent.

Wat is een mens nietig bij dit enorme natuurgeweld. In het dorp Grand Canyon hebben we bij een plaatselijke garage het motorblok van George even vast laten zetten (was waarschijnlijk op de zandweg losgetrild).

We verlaten het Grand Canyonpark en gaan over een prachtige weg door het "Navajo Reservaat" richting Cameron, onderweg komen we allerlei handelsposten van de Navajo indianen tegen o.a. van "Chief Yellow Horse". We stoppen bij een voormalige tradingpost, waar nu een enorme souvenirwinkel en restaurant in zijn gevestigd, en eten daar wat.

Van Cameron gaan we verder naar Page, en stoppen even bij het plaatsje "The Gap" , een indianennederzetting met een handelspost en een handvol krotten die voor woningen moeten doorgaan.

Het is ongelooflijk dat hier mensen kunnen wonen in deze woestenij. Als we verder rijden worden we plotseling overvallen door een regenbui met druppels die zo koud en hard zijn dat het lijkt alsof je met spijkers beschoten wordt. We hebben de motoren aan de kant gezet en zijn in de Indianenstalletjes waar de Indianen normaal hun souvenirs verkopen gaan schuilen tot de bui over was.

biertje drinken bij het hotel in Bryce Canyon bij de motorreizen in Amerika

Via Cedar City en Bitter Springs komen we in Page waar we de volgende overnachting hebben. Maar we gaan eerst nog een rondje om het meer "Lake Powell" , dat eveneens ontstaan is door een stuwdam, de "Glen Canyon Dam" in de Colorado rivier.

Bij de haven van "Wahweap" hebben we alle motoren beneden aan de scheepshelling geplaatst en toen gezamenlijk naar boven gereden waar Ton stond om dat allemaal op video te zetten. Ed, Ad, Ton en Hein wilden nog even zwemmen in het meer en de rest ging naar het hotel "At Lake Powell "waar we lekker even in het zwembad gingen.

Na het douchen zijn we naar "Ken´s Steakhouse " gegaan waar we aan de bar hebben genoten van het koelheldere gerstenat dat werd geserveerd in heerlijk gekoelde glazen in een geweldig western sfeertje met live muziek, kortom alles was aanwezig voor een geweldige avond omdat we hier ook zullen eten. En gezellig werd het ! Reken maar ! Een bar in het hotel was niet nodig dus we zijn direct gaan slapen.

|   Naar de indexpagina   |   Naar de vorige pagina   |   Naar de volgende pagina |